Daf 66 Rally

Voor een onvergetelijke dag!

Deze oorspronkelijk uit Zweden afkomstige Volvo 66 hebben wij in eigen beheer in 2019 volledig gerestaureerd. Wij hebben hem to een meer klassieke Daf 66 omgedoopt. Een echte rally uitstraling door de Babyblue Gulf kleur en Marathon striping. De verbrede stalen wielen met gewaagde kleurstelling maken het af! Ook onderhuids is hij lekker vlot, voor een Daf, door de omgebouwde 1400 cc motor uit een Volvo 340 en aangepaste uitlaatsysteem. 
Kortom: wij worden enthousiast van de rijbeleving! Een gave auto om in te toeren of een rally mee te rijden.

Huur deze auto!

Prijs

Vanaf €195,- per dag. 

Deze prijs is exclusief de verreden brandstof en eventueel bijkomende kosten. 100 km. vrij.

Specificaties

Verhuur: zelf rijden
Model: DAF 66 Rally
Kleur: Babyblue
Bouwjaar: 1978
Gewicht: 935 kilogram
Vermogen: 1397cc, 72pk
Transmissie: variomatic

Bekijk ook onze andere auto’s

Geschiedenis

De DAF 66 is een compacte sedan gemaakt door de Nederlandse fabrikant DAF.

Dit is de opvolger van de door Giovanni Michelotti ontworpen DAF 55. Hij had onder meer een nieuw front en een De Dion-achteras in plaats van pendelassen. De Variomatic werd gehandhaafd. De DAF 66 was verkrijgbaar in sedan-, combi-, bestel- en coupéuitvoering.

De DAF 66 was uitgerust met een 1100 cc grote Renault “Cléon-Fonte”-motor met 53pk (40kW) Deze motor was goed voor een topsnelheid van 135 km/u. De Marathon-versie had 60 pk (45kW). Later kreeg de DAF 66 Marathon een sterkere Renault C-serie 1300 cc-motor met 57 pk (43 kW). De De Dion-achteras zorgde voor stabieler weggedrag dan de oude pendelasophanging. Het was het op één na laatste model van DAF (voor de 46) vóór de overname door Volvo, die het model als Volvo 66 bleef produceren. De 66 werd opgevolgd door de verbeterde

Volvo 66

De Volvo 66 is een compacte auto gemaakt door Volvo in de voormalige DAF-fabriek in het Limburgse Born tussen 1975 en 1980. De 66 is een verbeterde versie van de DAF 66, na de overname van DAF door Volvo. De 66 is geleverd in een sedan en stationwagen-versie. De Daf 66 Coupé werd door Volvo niet voortgezet.

Belangrijkste wijzigingen aan het ontwerp van Giovanni Michelotti hadden betrekking op de eisen aan de passieve veiligheid van Volvo. Opvallend waren de dikkere bumpers, een nieuw ‘schakelpatroon’ met neutrale stand naast voor- en achteruit, nieuwe stoelen en een veiliger stuurwiel, maar ook onderhuids had de auto enkele verbeteringen ondergaan. De 66 was uitgerust met een 45 PK 1100 cc-“Cleon-Fonte” motor van Renault en een Variomatic-automaat, de topsnelheid was officieel 134 km/u. Een speciale versie, de 66 GL, had een 55 PK 1300 cc-motor, verstralers en een iets rijkere uitrusting. Zijn topsnelheid was 145 km/u. Er is ook veel geëxperimenteerd met zwaardere motoren, tot zelfs de Gordini-motor uit de Alpine.
De oorspronkelijk door DAF ontwikkelde, maar nooit tot productie gekomen DAF 77, werd door Volvo verbeterd en in productie genomen als Volvo 343. De laatste Volvo 66’s werden in 1981 op kenteken gezet. Vandaag de dag is de Volvo 66 tamelijk zeldzaam geworden. Veel exemplaren zijn in de loop der jaren gebruikt voor de befaamde achteruitrijraces.